Podjazd do garażu – jak go wykonać?

Podjazd do garażu – jak go wykonać?

Garaż
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Równy, gładki i wygodny podjazd do garażu to jeden z ważnych elementów, który wpływa na zdrowie auta. Po podjeździe auto porusza się co najmniej dwa razy dziennie. Oznacza to, że jeśli jest on nierówny, może zniszczyć zawieszenie, podwozie, opony, lub wykończyć amortyzację. Dobrze wykonany podjazd to część dbania o auto i, jeśli zależy Ci na tym, by Twój samochód jak najrzadziej odwiedzał mechanika, zadbaj między innymi o to, żeby jeździł po równej powierzchni. Zobacz, jak wykonać podjazd do garażu. 

Przygotowanie gruntu

Zanim zabierzesz się za układanie kostki brukowej na podjeździe, musisz odpowiednio przygotować grunt do tego, aby znalazł się tam podjazd. Ziemia na pierwszy rzut oka wydaje się twarda i zbita, w rzeczywistości jednak w glebie znajduje się mnóstwo pęcherzyków powietrza oraz wody. Jeśli na nieubitym gruncie stanie podjazd, z czasem zacznie się on po prostu zapadać i niszczyć. Przed rozpoczęciem jakichkolwiek innych prac, ubij dokładnie ziemię zagęszczarką do gruntu Wacker Neuson. Dzięki temu baza pod układanie bruku lub betonową wylewkę będzie stabilna i solidna. Nieutwardzony grunt to także niebezpieczeństwo tego, że beton zacznie pękać i stworzą się zabójcze dla podwozia wystające krawędzie. Utwardzony grunt należy podsypać kilkucentymetrową warstwą piasku, który stabilizuje kostkę brukową w ziemi i zapobiega przesuwaniu się elementów.

Podbudowa

Jeśli teren na którym budujesz podjazd jest bardzo wilgotny lub Twoje auta są wyjątkowo ciężkie, warto zamiast podsypki z piasku zrobić podbudowę z bardziej wytrzymałego kruszywa. Zazwyczaj stosuje się tłuczeń, żwir, grys, żużel oraz kliniec, ponieważ są one stabilne i łatwo dostępne. Jeśli postawisz na podbudowę, zamiast podmianki, znacząco zmniejszysz ryzyko zapadania się podjazdu w przyszłości. W ekstremalnych przypadkach, kiedy teren jest bardzo podmokły, stosuje się jeszcze inną metodę podbudowy – betonową płytę. Wtedy podjazd na pewno będzie stabilny i zostanie na swoim miejscu. Taką płytę należy później podsypać lekko piaskiem tak, jak ubity grunt, żeby kostka brukowa miała się w czym się osadzić i ustabilizować. Do wykonania wszystkich prac przygotowawczych pod podjazd z pewnością przydadzą się maszyny budowlane NORWIT. 

Układanie kostki

Samo układanie kostki jest już najłatwiejszym zadaniem. Potrzebny będzie Ci do tego gumowy młotek do wbijania kostki w przygotowany grunt. Dlaczego gumowy? Zwykły młotek jest za twardy i za ciężki, więc może uszkodzić strukturę kostki, spowodować przebarwienia lub odpryski, a przez to podjazd będzie nieestetycznie wyglądał. Gumowy młotek jest dużo bezpieczniejszy dla bruku, a nie lepiej nie ryzykować, zwłaszcza, jeśli nie masz dużego zapasu kostki. Elementy powinny przylegać do siebie ściśle i być ułożone równo, nie może być między nimi pustych przestrzeni, ponieważ wtedy kostka będzie się przemieszczać pod kołami auta. 

Na gotową, ułożoną kostkę wysyp kolejną warstwę piasku, by wypełnić łączenia między elementami. Na koniec warto wypolerować kostkę, by jej powierzchnia była idealnie równa i wyglądała estetycznie. Do tego celu przyda się frezarka do betonu, która nie dość, że wprowadzi piasek we wszystkie pominięte szczeliny, to jeszcze wygładzi powierzchnię kostki i nada jej bardzo estetycznego wyglądu. 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Płaski dach – konstrukcja i wykonanie krok po kroku
Płaski dach – konstrukcja i wykonanie krok po kroku
Wielu osobom płaskie dachy kojarzą się z architekturą socjalistyczną. Jednak można spotkać mnóstwo projektów modernistycznych budynków, w których płaski dach […]
Czy warto wykorzystać stary parkiet podczas remontu?
Czy warto wykorzystać stary parkiet podczas remontu?
Dowiedz się, jak wykorzystać stary parkiet podczas remontu. Sprawdź zalety powtórnego użycia oraz kiedy lepiej zdecydować się na nową podłogę.
Wyjeżdżasz klasykiem z garażu po zimie? O tym musisz pamiętać!
Wyjeżdżasz klasykiem z garażu po zimie? O tym musisz pamiętać!

Odwilż to świetny okres na konserwację kilku elementów w klasyku, między innymi wymianę filtrów czy oleju. Sprawdź, co jeszcze wymaga sprawdzenia.

Ostatnie wpisy